första intrycket

Jag minns när jag skulle börja sjuan. Hur man noga valde ut kläder och hur man skulle ha håret. Man ville göra ett bra första intryck på sin nya klass. Just då, den dagen. Klädde jag mig i precis de kläderna jag trivdes bäst i. Att man sedan, under hela högstadiet förändras och byter stil, det hör till. I högstadiet började jag komma på i hurdana kläder jag trivdes i, hur jag ville ha mitt hår och hur jag helst sminkade mig. Även om inte alla alltid tyckte det var så snyggt kanske. Men man måste ju ha en hel del missar i bagaget. Vågar man inte prova, kan man bara förlora.

När jag skulle börja gymnasiet, gjorde jag ett ganska stort fel. Jag, som brukade vara rätt flitig med kajalen och fortfarande är, vågade inte ha sotade ögon. Jag valde att sminka mig diskret den dagen. Och valde kläder som inte stack ut alltför mycket. Riktigt dumt. Det där var inte jag.

Visst, jag ser inte alltid ut sådan. Defenitivt inte. Men jag är inte heller den med jeans, t-shirt, vanliga gympaskor och endast lite mascara. Jag byter stil och blandar lite hej vilt. För att jag tycker det är kul. Men det måste ändå alltid spegla vem jag är. Man måste såklart anpassa sig lite. Alla stilar passar sig inte på alla ställen med alla sortes människor. Men man får aldrig glömma att man brukar klä sig på ett visst sätt, för att man trivs så. Man behåller stilen, men vrider ner volymen en aning.

Första intrycket är någon jag tycker är ganska intressant. Människor är långt ifrån alltid dem man tror att de är när först hat träffat dem. Därför tycker jag att de ska bli intressant att se vad det är för människor som börjar frisörlinjen i höst. Se hur de ändras under ett år.

Efter varje sommarlov får man lite som en ny chans att visa vem man är för nya människor. Detta året tänker jag ta den chansen. Jag tänker göra ett äkta första intryck. So what om de inte tycker jag verkar som en kul prick. Jag har iallafall visat vem jag är.

Flummigt inlägg. Någon som har någon åsikt om just första intryck? Skriv en rad band kommentarerna, Alltid kul att läsa = )

Take care!


Kommentarer
Postat av: josefine

Vad roligt att du är med :)



Bra skrivet! :)

2010-07-20 @ 12:49:07
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: LIENE

Så intressant inlägg! Jag tycker också att man visar lite hur och vem man är genom sina kläder, men så klart är det ibland helt obegripligt. För mig är det iaf så att jag vill visa vem jag är. Har också haft gånger då jag inte vågar. Nästa termin då skolan börjar igen ska jag också ta chansen att klä mig hur jag vill och inte heller bryr jag mig om alla kanske inte gillar det. Men som jag ser det får jag bara bra respons i bloggen o min stil:)

kram

2010-07-20 @ 15:02:35
URL: http://lienesblogg.blogg.se/
Postat av: KITTYLAND [MODEBLOGG FRÅN MALMÖ]

- aa, vist är den underbar? :)

2010-07-20 @ 16:09:19
URL: http://HTTP://KITTYLAND.BLOGG.SE
Postat av: caroline

allt bra?:D

2010-07-20 @ 17:39:02
URL: http://carolineklunds.blogg.se/
Postat av: Patrik

Sv. Jo det är väl så! tack för kommentaren =D

2010-07-20 @ 18:40:14
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0