Om igår

japps, jag lever.  Men har haft en del att göra.
Veckan som gick har i sig inte vart så intressant. Bara stressad.  Så den tänkte jag inte nämna nåt speciellt. Så hoppar bara tillbaka tills igår.

Igår var det en slags kurs för ungdomar för en tränare. Så vid halv åtta på morgonen åkte vi med hästen i transporten för att hämta upp en annan som skulle med innan vi åkte iväg. På förmiddagen blev vi uppdelade i grupper på två och två. Lektion där alla gångarter skulle kollas över. Det vill säga, skritt, trav, tölt och galopp.  Det gick inte ett dugg bra xD Mitt lilla monster till häst var så överglad och överpigg så hon bara ryckte tag i tyglarna och sprang. Vinklade huvudet utåt, vägrade böja sig i kroppen, ville inte hålla någon gångart alls xD  Hon svängde inte ens utan tvärstannade utav att hon nuddade staketet med mulen. Ingen skada skedd, men glad var jag inte. Så dåligt har det nog aldrig gått xD Kände inte igen hästen för fem öre. Men nåt positivt, hon var glad i allafall.

På eftermiddagen var det dags för trail. Vilket är ungefär som agility på häst.  Dra en ikeapåse med hö i, i ett grimskaft efter hästen när man red, backa en viss sträcka, trava över bomar utan att nudda dem, galoppera en viss sträcka, hoppa, slalom, flytta en handduk från en stolpe till en annan, gå över en pressenning, ställa hästen i en ring och går unt ringen utan att hästen skulle springa iväg, gå över små "lastpallar" eller vad man ska kalla det, gå igenom ett draperi med plastband, öppna och stänga en grind. Allt uppepå hästen förutom när man skulle gå runt ringen då. Allt gick även på tid. Klurigt, speciellt då min häst inte vart med om något liknande =) Mitt mål var att komma runt banan, vilket jag gjorde. Så jag är nöjd.  =)

Nej nu ska jag fortsätta titta på Robinsson. Jag skriver kanske senare.

Take Care!


Kommentarer
Postat av: Lina

kolla in min nya header :)



förresten, du vet väl va lätt de är att tjäna pengar på bloggen?



kika in hos mig, ja har redan tjänat jättemycket på bara några dagar!



http://sommarslyna.blogg.se

2009-05-03 @ 11:46:26
URL: http://sommarslyna.blogg.se/
Postat av: julia

vilken härlig banner!

2009-05-03 @ 13:30:51
URL: http://juliett.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0