This summer

Precis innan sommaren satt jag med en kompis och pratade. Vi konstaterade att vi skulle göra den här sommaren till den bästa någonsin. Så säger man ju alltid. Denna sommaren har det verkligen hänt jättemycket, och samtidigt inte så värst mycket alls. Inte hälften av det man kanske hoppats på, men tillräckligt mycket saker man inte räknat med.

Studenten. Den sjukaste veckan någonsin. Fest, utekvällar och massor av förberedlser och förväntan. Vi hade det grymmaste flaket. Rök maskin och DJ. Och min klass var en samling av grymt fina människor. Vänners studenter. Alla glada lyckliga människor. Halvsjuka händelser.

Annars har sommaren bestått av jobb mest. Kul. Verkligen! Roliga kunder, och äntligen känner jag att jag får vara kreativ. Visst, till en vissa mån. Men ändå. Ingen tvingar mig att sitta och läsa saker jag inte bryr mig om. Jag får stå och prata med människor hela dagarna. Har jag det bästa jobbet eller? haha

Hösten närmar sig med stormsteg. Det gör inte så mycket. För det känns inte som att sommaren ens hann att komma riktigt. Med värmen och så. Ser nästan fram emot hösten. Stora halsdukar, varmare jackor samtidigt som man ser de färgglada löven falla från träden. Sätta sig inne framför en film med en stor kopp te när man hör regnet piska mot fönsterrutan ute i det riktiga höstrusket. Det ä nåt alldeles speciellt med hösten faktiskt.. Och denna hösten ska bli så bra den bara kan!

Take Care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0