solbränna?

Solbränna är något jag alltid har haft svårt att förstå mig på. Kan vara för att jag aldrig får någon speciell bränna själv. Och jag har svårt att tycka att det är supersnyggt med en orangebrun hy. En solkysst sommarlook kan dock vara fint. På rätt person. Sommarfräknar likaså.

Det är inte heller alltför ofta solbrännan blir jämn. Man kan inte ut och gå i en t-shirt. För då har man en svag bonnabränna när man kommer in igen. Tänk sen då om man sedan har linne. Får nya sträck. Efter det har man ett linne. Sträck efter det. sist kanske man ligger ute i bikiniöverdel. Sträck. Man blir ju randig!

Nej. Ska jag försöka mig på att vara brun, så ska jag först hitta en bra brun-utan-sol. Som inte gör mig fläckig, orange eller helt enkelt överdrivet brun.

Kom på detta efter att vi pratat om att man inte blir jämnt solbränd över hela sig. Såg sedan på tv:n några jättebruna människor. Eller nästinitll orangea. Så kände mig tvungen att skriva av mig. Så jag inte glömmer det. 
                   
        Solbränd- tummen ner                                 Solbrun- Tummen upp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0