Långhår

Pluggat både samhällskunskap och naturkunskap. Ögonen svider. Nej men jag känner egentligen inget större behov av att kunna namn som cumulus, cumulunimbus, nimbostratus, altostratus och så vidare. Allt de där är namn, på moln. Suck.

Naturkunskapen går inte heller riktigt in. Samtidigt som jag är orolig för frisyrerna vi ska sätta upp i morgon. Något som innehåller knutar och/eller tvinningar. Långhår i sig är inte min grej. Ännu mindre nu. Det låter kanske hemskt, men jag tycker inte långhår är kul. inte på samma sätt som typ resten av klassen gör. Jag finner ingen glädje av att sätta upp en svinrygg. Eller att stå och försöka skapa något som innehåller knutar. Jag är inte kreativ på det sättet. Jag blir bara frustrerad, arg, ledsen och vill mest bara ge upp. Det är en heeelt annan sak om det är till typ balfrisyrer. Det är kul. Då är man mer fri liksom. Dessutom gillar jag inte det där med perfekt yta, fin textur, saker ska sitta på precis rättt ställe och så vidare. Jag gillar det där udda, att det känns som om nåt är lite fel nästan. Det kanske ser ut som om någon gått och lagt sig med fin frisyr och gått upp dan efter och struntat i vilket. Lite så. Får väl se hur de går imorgon. Eller om de slutar med att jag kastar ut dockhuvudet genom fönstret kanske. Nej, får helt enkelt göra så bra jag kan och sen får de väl gå som det går helt enkelt.

Ska nog krypa i sängs nu.
Take Care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0