Smörgåstårta

Ja, som sagt. Dagen har tillbringats sjuk. Vilket jag egentligen inte har tid med. Såklart. Det är alltid så. Man blir sjuk när man stressar och vet att man inte hinner med det. Men vad ska man göra åt det liksom ? 

Eftersom att pappa fyller 45 idag, (Stort grattis till honom!) så kom mormog&morfar,farmor&farfar och min farbror förbi och fikade i eftermiddags. Tyvärr var det inga sådana där söta kakor, med massa grädde. marsipan och gullefnuttfnutt på. Men gott var det ändå. Annars har eftermiddagen tillbringats till plugg. Det känns som att det går väldigt hyffsat för mig iallafall. Men man ska ju aldrig vara säker. Lyckas ofta läsa mer om saker som inte läraren klassar som relevant information. Hmm.... 

Har även ätit smörgåstårta. Väldigt gott. Dock plockar jag väl bort nästan hälften. Vem har kommit på tanken att lägga ägg, svamp och någon annan typ, ehm.. fruktgrej i den? Laxen är ju bara att peta undan lätt. Men det andra. Man får nästan dissekera den helt enkelt. Hihi. Nog för att jag kan äta det om jag måste. Men inte tycker jag det är speciellt gott.

Ägg är något jag åt när jag var liten. Eller ja, bara vitan. Nu bara i bakverk eller när det medverkar i maten. Alldrig bara sådär eller på mackan. Det tar emot att äta något som kommer ut ur en hönas bakdel. Det bara är så.

Take Care!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0